Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR
(8.9.2016 tarih ve 29825 sayılı, 22.01.2018 tarih ve 30309 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ile Enstitü Kurul kararları ve Enstitü Yönetim Kurulu kararlarından yararlanılarak hazırlanmıştır.)


Sağlık Bilimleri Enstitüsünün akademik yıl takvimi İstanbul Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir. Bu takvimde:
a) Aday kayıtlarıyla bavuru-kesin kayıtların başlangıç ve son günleri
b) Ders seçme-ekle/çıkar-kayıt yenileme tarihleri
c) Güz ve Bahar yarıyıllarının başlangıç ve son günleri
d) Yarı yıl sonu sınavları başlangıç ve son günleri
e) Diğer lisansüstü süreçler (Ders sonuçlarının girilmesi, ilanı vb) belirtilir.
Ara sınav tarihleri, dönem başında Enstitü Yönetim Kurulunda belirlenerek web sayfasında ilan edilir. Tüm başvuru ve işlemlerde Akademik takvimde ilan edilen tarihlere riayet edilmesi gerekmektedir.

Yüksek Lisans ve Doktora programlarının kontenjanları, Anabilim Dalı Başkanlıklarının Anabilim Dallarında danışmanlık yapacak öğretim üyelerinin taleplerini gözeterek oluşturdukları önerilerine bağlı olarak Enstitü Yönetim Kurulunda değerlendirilir ve Üniversite Senatosuna sunulur.
Kontenjan tekliflerinde aşağıdaki koşullar dikkate alınmalıdır:
1- 25.12.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanmış olan ilkeler gereği, yüksek lisans programlarında danışmanlık
yürütülebilmesi için en az iki yarıyıl boyunca bir lisans programında ders vermiş olması, doktora programlarında danışmanlık yürütülebilmesi için ise en az dört yarıyıl boyunca bir lisans ya da iki yarıyıl boyunca tezli yüksek lisans programında ders vermiş olması ve en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir.
2- 25.12.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanmış olan ilkeler gereği, Yüksek Lisans ve doktora programlarında öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı üst sınırı 12’dir. Üniversitemiz Senato Kararı ile üst sınır 14’e çıkarılmıştır. Bir öğrenci/tez için birden fazla danışman atanması durumunda, iki adet ortak danışmanlığı olan öğretim üyesi, bir adet danışmanlığa sahip sayılır.
Lisansüstü öğrenci kontenjanları, genel ve yurtdışı kontenjanlar olmak üzere ikiye ayrılır.
Genel kontenjanlar, kabul koşullarını sağlayan Türk ve yabancı uyruklu adaylara; yurtdışı kontenjanları ise kabul koşullarını sağlayan yabancı uyruklu veya lisans eğitiminin tamamını yurtdışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adaylara açıktır. Ayrıca her iki kontenjan türü için yatay geçiş kontenjanı da ayrılabilir.
l- Mezuniyet Koşulu
Yüksek Lisans ve programlarına başvuru yapabilmek için adayların en az lisans derecesine sahip olmaları gerekmektedir. Doktora programına başvurabilmek için adayların tezli yükseklisans mezunu veya lisansı yüksek lisansa denk olan program olması gerekir. Eğitimlerinin son döneminde bulunan mezun aşamasındaki öğrencilerde başvuru yapabilirler.(Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı programlara başvuru yapabilmek için ortalama şartı bulunmamaktadır.
Başvuran adayların, mülakat esnasında mezuniyet transkriptlerini (mezuniyet aşamasında olanların başvurularında ise online başvuru sırasında sisteme girdikleri not ortalamasını gösteren transkriptlerini) yanlarında bulundurmaları zorunludur. (Beyanlarının doğruluğunun kontrolü için online başvuruda sisteme yükledikleri not ortalamasını gösteren transkriptlerini muhafaza etmeleri ve kesin kayıtta öğrenci işlerine teslim etmeleri zorunludur.)
Öğrencinin transkriptinde ya da diplomasında 100’lük sisteme göre not ortalaması var ise otomasyon sistemine 100’lük not girilmelidir. Bulunmadığı takdirde, Yüksek Lisans programına başvuranlar İstanbul Üniversitesinin Lisans not dönüşüm tablosuna, Doktora programına başvuranlar ise İstanbul Üniversitesinin Yüksek Lisans not dönüşüm tablosuna göre dönüştürerek 100’lük karşılığı not girilmelidir. 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılı kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir.
Tezsiz yüksek lisans mezunları doktora programlarına başvuru yapamaz; ancak İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin Geçici 2.madedesi gereğince, 06.02.2013 tarihinden öncetezsiz yüksek lisans programlarına kayıtlı olan öğrenciler hakkında bu karar uygulanmaz.

2- ALES Koşulu
 Enstitü Adı
 ALES* için En Az (Akademik Personelve Lisansüstü EğitimiGiriş Sınavı)
 GMAT için En Az
(Graduate
Management
Admission Test)
 GRE için En Az
(Graduate Record
Examinination)
 Sağlık Bilimleri Enstitüsü
 DOKTORA
En az 65
YÜKSEK LİSANS
En az 60
 En az 480
En az 650 (Eski)
En az 151 (Yeni)
(Quantitative)
 

3-Yabancı Dil Koşulu:
YDS veya Eşdeğeri Sınav için En Az Yüksek Lisans ≥ 50
YDS veya Eşdeğeri Sınav için En Az Doktora ≥ 55
Genel ve Yurtdışı Kontenjanına başvurular sadece online olarak öğrenci otomasyon sistemi üzerinden yapılacak olup, online başvuru sırasında doldurulan bilgiler adayın beyanı olarak kabul edilecektir. Yukarıda belirtilen mezuniyet, ALES ve yabancı dil koşulu ile kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir.
Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir Adayların, başvurusu esnasında beyan etmiş oldukları lisans / yüksek lisans not ortalamalarını gösteren “transkriptlerini” (basılı ve onaylı), mülakat esnasında ve kesin kayıt sırasında yanlarında bulundurmaları zorunludur.

Sağlık Bilimleri Enstitüsü’nde kontenjanlara başvuru yapan adayların Tezli Yüksek Lisans, Doktora programlarında 1 (bir), İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programlarında da 1 (bir) olmak üzere toplam 2 (iki) başvuru hakkı bulunmaktadır.
YÖK 14.02.2014 tarihinden itibaren YDS eşdeğeri olarak sadece TOEFL-IBT ve PTE sınavlarını kabul etmektedir. Bu tarihten önce başvuru yapılmışsa, aşağıdaki sınavların da eşdeğerliliği kabul edilmektedir: TOEFL-CBT, TOEFL-PBT, PTE, IELTS, CPE, CAE, FCE. Başvuru yapabilmek için bu sınavlardan minimum kaç puana sahip olunması gerektiği ve ne kadar süre geçerli oldukları vb. hakkında daha geniş bilgi online başvuru sayfasında ve ösym’nin internet sitesinde bulunmaktadır. “Başvuru Koşulları” ile ilgili duyuruyu ve eklerini dikkatlice okuyunuz.
Başvuru formunu Enstitü’ye teslim etmeniz gerekmiyor, başvuru süresi içerisinde Enstitüye herhangi bir belge vermenize gerek yoktur. Ancak, kendiniz için mutlaka print alın ve her iki sınav gününde de yanınızda bulundurun.
Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, İngilizce, Arapça ve Farsça gibi diller geçerlidir. Geçerli olan diller, AKSİS otomasyon siteminde online kayıt sırasında yabancı dil bilgilerinin girildiği sekmede karşınıza çıkacaktır.
Tezsiz Yüksek Lisans programlarına başvuruda yabancı dil şartı aranmamaktadır.

ALES sınavının geçerlilik süresi 5 yıldır. (geçerlilik süresi üzerinde yazılıdır)


GRE ve GMAT’in geçerlilik süresi, belgenin üzerinde yazılı süre kadardır. Süre belirtilmemişse,geçerlilik süresi 5 yıldır.


“Tercih ekle”yi tıklayınız. “Genel kontenjanı” seçerek altında bulunan “Sınavsız veya özel yetenek sınavıyla tercih edilen bölümler için işaretleyiniz” kutucuğunu işaretleyiniz. Bu işlemden sonra Tezsiz Programlar listesi karşınıza gelecektir.

Başvuru yapan adayların listesi, mülakat yeri ve saati mülakat öncesi Enstitü web sayfasında ilan edilir. Lisansüstü Programlarına başvuran adaylarından mezun olanların mülakat esnasında mezuniyet transkriptlerini, mezun olmayan lisans öğrencilerinin ise online başvuru sırasında sisteme girdikleri not ortalamasını gösteren transkriptlerini yanlarında bulundurmaları zorunludur. 
AKSİS sistemine girilen not ortalaması ile mülakat jürisine teslim edilen transkript not ortalamasının aynı puan olması zorunludur. Kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir.
İÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 7/6 maddesine göre, mülâkatta adayın; alana ilişkin temel bilgisi ve akademik çalışmaya ilgisi ve yönelim düzeyi de değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda 100 üzerinden tespit edilecek mülâkat puanı bakımından sözlü aşamaya ilâveten yazılı/test yöntemi de kullanılabilir. Mülâkata girmeyen aday değerlendirme dışında kalır ve programa kabul edilmez.
Mülakat sonuçlarının mülakat jürisi tarafından AKSİS sistemine ilgili kılavuza göre girilmesi ve çıktılarının süresi içinde Enstitüye gönderilmesi gerekmektedir.
Mülâkat/sanatta yetenek sınavına girmeyen öğrenci değerlendirme dışında kalır ve programa kabul edilmez.

Tezli yüksek lisans programlarına giriş notunun belirlenmesinde; ALES veya eşdeğeri sınav notunun %50’si, Lisans not ortalamasının %10’u, Mülâkat puanının %30’u Yabancı dil notunun %10’u toplanır
*Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 65 olması gerekir. 
Doktora programlarına giriş notunun belirlenmesinde; ALES veya eşdeğeri sınav notunun %50’si, Lisans not ortalamasının %5’i, Yüksek lisans not ortalamasının %5’i, Mülâkat puanının %30’u Yabancı dil notunun %10’u toplanır.
*Doktora programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 75 olması gerekir.

Yurtdışı kontenjanlarından lisansüstü programlara kabul edilebilmek için adaylarda aşağıdaki şartlar aranır:
Adayların, yabancı uyruklu veya lisans eğitiminin tamamını yurtdışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması gerekir. Diploma denklikleri, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) denklik esaslarına uygun olarak kabul edilir. 
Adayların, yüksek lisans programlarına başvurabilmeleri için lisans mezunu; doktora programlarına başvurabilmeleri için yüksek lisans mezunu olmaları gerekir. Hazırlık sınıfları hariç, en az beş yıl (on yarıyıl) süreli lisans eğitimi yapılan diş hekimliği, eczacılık, veteriner ve en az altı yıl (on iki yarıyıl) süreli tıp fakültesi mezunları yüksek lisans yapmadan doktora programlarına başvurabilir. 
Yurtdışı kontenjanlarından lisansüstü programlara öğrenci kabulünde, başvuru için istenen evraklar ile adayın başvurduğu alanda bilimsel çalışmaları bulunan en az iki akademisyenden alınan referans mektubunun öğrenci otomasyon sistemine taranarak yüklenmesi zorunludur. Adayın başvurusu ilgili enstitünün belirleyeceği komisyon tarafından değerlendirilir. 
Yüksek Lisans ve Doktora programlarına yurt dışı kontenjanından başvuran öğrencilerden mezuniyet not ortalaması aranmamaktadır. Lisansüstü programlara giriş notunun belirlenmesinde; yüksek lisans programlarına girişte lisans not ortalamasının tamamı; doktora/sanatta yeterlik programlarına girişte lisans not ortalamasının %50’si, yüksek lisans not ortalamasının %50’si; yüksek lisans yapmadan kabul edilenler için ise lisans not ortalamasının tamamı değerlendirmeye alınır.
 Adaylar giriş notlarına göre, en yüksek nottan başlamak üzere sıralanır ve kontenjan dâhilinde programlara kabul edilir. Eşit giriş notuna sahip olan adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde mezuniyet tarihi yeni olan aday, eşitliğin devam etmesi halinde ise başvuru tarihi önce olan aday tercih edilir.
Yatay geçiş kontenjanlarına online başvuru yapılmayacak olup, başvuru doğrudan ilgili Enstitü Müdürlüğü’ne yapılacaktır.
Yatay geçiş kontenjanları ve kontenjanlara başvurabilecek öğrencilerin programları, anabilim dalı başkanlıklarının görüşü alınarak ilgili enstitü yönetim kurulu önerisi ve Senato kararıyla belirlenir ve ilân edilir.
Bir diğer enstitünün aynı düzeydeki eşdeğer lisansüstü programında en az bir yarıyılını tamamlamış bulunan başarılı öğrenciler, kendi programlarına kayıt oldukları tarih itibarıyla, Senatoca belirlenen asgari ALES/sanatta yetenek sınavı puanı ve yabancı dil puanını sağlamalıdır. Tezsiz yüksek lisans hariç, yüksek lisans programlarında normal öğrenim süresinin son bir yılında; doktora/sanatta yeterlik programlarında ise normal öğrenim süresinin son iki
yılında yatay geçiş yapılmaz.,
Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul notunun belirlenmesinde, ALES puanının %50’si, yabancı dil puanının %20’si ve yatay geçiş yazılı sınav notunun %30’u toplanır. Yazılı sınav, anabilim dalı/program başkanlığınca önerilen ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla üç öğretim üyesinden oluşan bir jüri tarafından yapılır.
Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul edilebilmesi için kabul notunun tezli yüksek lisansta en az 65 ve doktorada en az 75 olması gerekir.
Yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrencilerin dosyası ilgili enstitüden istenir ve intibak işlemleri yapılır. Yatay geçiş yoluyla enstitüden ayrılan öğrencinin ise dosya muhteviyatı, yatay geçiş yaptığı enstitünün talebi üzerine fotokopisi alındıktan sonra gönderilir.


Yatay geçiş kontenjanlarına online başvuru yapılmayacak olup, başvuru doğrudan ilgili Enstitü Müdürlüğü’ne yapılacaktır. Yurtdışı yatay geçiş başvurularında; adayların, not ortalamalarını ve üniversitelerindeki öğrenim durumlarını gösterir belgeleri ibraz etmelerini takiben yatay geçişin hangi programda ve hangi aşamada başlatılacağına anabilim dalının görüşü alınarak ilgili Enstitü Yönetim Kurulu’nca karar verilir.

Lisansüstü programlara kayıt hakkı kazananlar, ilgili enstitünün internet sayfasında ilan edilir. İlandan itibaren maddi hatalar için üç iş günü itiraz süresi verilir. İtiraz süresi sonunda listeler, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Kesin kayıt hakkı kazananlar, yedekleri ile birlikte ilgili enstitünün internet sayfasında ilan edilir. Kesin kayıt, ilânda belirtilen şartlar dâhilinde, istenen belgelerin ekli olduğu bir dilekçe ile süresi içerisinde ilgili enstitülere bizzat kendisi veya resmi vekili aracılığı ile başvurularak yapılır. Kesin kayıt hakkı kazanan adaylar, kayıt sırasında başvuru için istenen belgelerin aslını, noter veya mezun olduğu yükseköğretim kurumu tarafından onaylı örneğini ilgili enstitüye teslim eder.
Gerçeğe aykırı beyana ve/veya sahte veya tahrif edilmiş belgeye dayalı olarak kesin kayıt yaptıranların kayıtları, programa kayıt tarihi itibarıyla iptal edilir. Mezun olanların diploma dâhil tüm belgeleri de iptal edilir. Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretleri geri ödenmez.
Kesin Kayıt İçin Gerekli Belgeler 
Kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar, aşağıda yazılı belgeleri ilân edilen süre içinde
ilgili Enstitü Müdürlüğüne şahsen teslim etmek zorundadır:
1-) Yüksek Lisans programlarına kayıt için lisans diploması veya mezuniyet belgesinin, Doktora programlarına başvuru için yüksek lisans diploması veya yüksek lisans mezuniyet belgesinin noter ya da ilgili yükseköğretim kurumundan onaylı sureti. (1 adet) Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan adaylar diploma ya da mezuniyet belgelerini Türkçe tercümesiyle birlikte ibraz etmek zorundadır. (1 adet) Yurt dışındaki Yükseköğretim kurumlarından mezun olan yabancı uyruklu adaylar ve aynı durumdaki Türk vatandaşlarının denklik belgesi dışında diğer koşulları uygun bulunarak kaydedilme durumunda olanların lisans ya da yüksek lisans eğitimlerinin uygun olup olmadığı, daha önce öğrenim gördükleri kurumların tanınıp tanınmadığı konularında Yükseköğretim Kurulundan (YÖK) uygun görüş alınmak suretiyle eğitim kabulleri sağlanabilecektir. (Yabancı ülkelerdeki Tıp, Diş Hekimliği Fakültelerinin birinden mezun olanlardan YÖK tarafından düzenlenecek denklik belgesini almış olmaları ve başvuru sırasında ibraz edilmesi şarttır.)
 Klinik uygulaması olan sağlık alanlarında lisansüstü öğrenciliğe kabulü uygun bulunan ilgililerin öğrenciliklerinin ilk yılı içerisinde YÖK tarafından tanzim edilen Diploma Denklik Belgesini öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri, bu süre içinde belgeyi ibraz edemeyenlerin öğrencilikle ilişiklerinin kesileceği, bu ilk yıl içinde de öğrencilerin sadece ders almalarının uygun görüldüğü, tek başına hastaya müdahale gerektiren uygulamalarda bulunamayacaklarına ancak gözlemci olarak bulunabilecekleri Klinik uygulaması olan sağlık alanlarında lisansüstü eğitim görmekte olan öğrencilerin öğrenciliklerinin devam ettirilmelerine, ancak mezun olabilmek YÖK tarafından tanzim edilen Diploma Denklik Belgesini öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri gerekmektedir.
2-) Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca alınan bütün derslerin başarı notlarını ve mezuniyet not ortalamasını gösteren not dökümü (transkript) belgelerinin noter onaylı ya da ilgili yükseköğretim kurumundan onaylı sureti. (1 adet) Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan adaylar transkript belgelerini Türkçe tercümesiyle birlikte ve not ortalamasını içerecek şekilde ibraz etmek zorundadır. (1 adet)
3-) ALES belgesinin internet çıktısı veya eşdeğeri sınav sonuç belgesinin aslı veya noter tasdikli sureti.
4-) YDS belgesinin internet çıktısı veya eşdeğeri sınav sonuç belgesinin aslı veya noter tasdikli sureti.
5-) Son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş 3 adet vesikalık fotoğraf (4,5x6 cm.).
6-) Programların genel kontenjanlarına başvuran Türk Uyruklu adaylardan Lisans veyaYüksek Lisans Eğitimini yurtdışında tamamlayan öğrencilerden, yurtdışında ikâmet ettiklerine dair onaylı belge. (1 adet)
7-) Nüfus cüzdanının fotokopisi (yabancı uyruklular için ikametgâh tezkeresi fotokopisi ile Yabancı Uyruklu Numarasını gösterir belge.)
8-) Kesin kayıt için diploma veya mezuniyet belgesinin noter ya da mezun olunan yükseköğretim kurumundan onaylı suretinin getirilmesi.
9-) Yabancı uyruklular için öğrenim vizeli pasaportun kimlik bilgilerini ve geçerlilik süresini gösteren sayfaların noter tasdikli Türkçe çevirisi (Geçerli oturma izni bulunduğunu belgeleyenlerden kayıt sırasında Öğrenim Vizesi istenmeyecektir.)
10-) İkametgâhı ile ilgili beyanı
12-) Erkek adayların askerlik şubelerinden alınacak veya e-devletten alınacak yeni tarihli Askerlik Durum Belgesinin aslı (yabancı uyruklu adaylardan istenmeyecektir.)
13-) Yabancı uyruklu adayların Türkiye Türkçesi bildiklerini gösterir “Türkçe Yeterlilik” belgesi veya onaylı sureti. ("Türkçe Yeterlilik" belgesi bulunmayan öğrenciler dil merkezleri veya Yunus Emre Enstitüsü tarafından açılan en fazla bir yıl süreli Türkçe dil kursuna katılmak ve Türkçe sınavında en az C1 seviyesinde puan alarak başarılı olmak zorundadırlar. Kursun normal süresi öğrenim süresinden sayılmaz.)

14-) Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretinin ödendiğine dair banka dekontu. (Ödemeler Öğrenci Otomasyon Sistemi’nden Referans Numarası alınarak Halk Bankası’na yapılmaktadır.
Tezsiz Yüksek Lisans Programları için ilgili banka ve ücret bilgilerinin ilgili Enstitüden öğrenilmesi gerekmektedir.) (Yabancı uyruklu adaylar ile yurtdışında ikamet edip Yurtdışı Kontenjanından kayıt yaptıracak Türk adaylar öğrenim ücreti yatırmak zorundadır.)


Öğrencinin kesin kayıt evrakı teslim alınıp otomasyon sisteminde kesin kaydı yapıldıktan sonra yine otomasyon sisteminden kimlik kartı başvurusu yapılır. Rektörlük tarafından basılan kimliklerin hazır olduğu bilgisi Enstitü web sayfasında ilan edilir.

2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uyarınca normal öğrenim süresini dolduranlar (y. lisans için 2 yıl, doktora için 4 yıl) belirlenen öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücretleri, dönem başlarında akademik takvimde belirtilen tarihlerde ödenir. Akademik Takvimde ilan edilen süreler içinde katkı payı ve/veya öğrenim ücretini ödemeyenler o dönem için kayıt yaptıramaz/yeniletemez, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve Enstitüye gelen evrakı işleme alınmaz. Ders aşamasında olup katkı payını geçerli bir mazereti bulunduğundan yatıramayan öğrenciler, en kısa sürede mazeretlerini mümkünse belgelendirerek Enstitüye dilekçe ile başvururlar. Enstitü Yönetim Kurulunca mazereti kabul edilenlerin hesaplarının açılması için Rektörlüğe talep yazısı yazılır. Rektörlükçe de uygun görülmesi halinde hesaplar açılır, öğrenci tarafından ilgili süreç takip edilerek katkı payı yatırılmalıdır.
Öğrenci değişim programlarına, ortak programlara ve benzer programlara katılan öğrencilerin katkı paylarının ve/veya öğrenim ücretlerinin nasıl ödeneceği üniversiteler arasında yapılan ikili anlaşmalarla belirlenir.
Özel öğrenci olarak kabul edilenler kendileri için Senato tarafından belirlenen katkı payı/öğrenim ücretini, bilimsel hazırlık programı öğrencileri ise katkı payı/öğrenim ücretini ilgili programda kayıtlı öğrenciler gibi öderler.
Öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücreti taksitini yatırmış oldukları yarıyılın eğitim ve öğretimi başladıktan sonra Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen veya mezun olanların o yarıyılla ilgili öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücreti iade edilmez.
Yabancı uyruklu öğrencilerden, ilgili öğretim yılı için, ikili anlaşmalar hükümleri ile Yurtdışı Türkiye burslusu öğrencilerinin hakları saklı kalmak kaydı ile öğrenci katkı payı miktarları Üniversite Yönetimi tarafından belirlenerek otomasyon sistemine yansıtılır.

Lisans ve/veya yüksek lisans derecesini, başvurdukları yüksek lisans veya doktora programından farklı alanda almış aday öğrencilere ve lisans ve/veya yüksek lisans derecesini, başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve ilgili Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Bu amaçla, mülakat sırasında bilimsel hazırlık programına alınıp alınmayacağı, adayın mezun olduğu alana göre belirlenmiş ve ilan edilmiş olan (her dönemin kontenjan tablolarında Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından önerilen) başvuru koşullarına bakılarak, mülakat sonuç listesine EVET/HAYIR şeklinde yazılır. Programlara yerleştirilen öğrencilerin bilimsel hazırlık teklifleri Enstitü Yönetim Kurulunda değerlendirilir. Kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir

Danışman onayı ile seçilen bilimsel hazırlık dersleri kredi toplamı en az 8, en fazla 30’dur. Ancak Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından mezun olunan bölümlere göre minumum kredi tutarı belirlendi ise ilgili kredi toplamı mutlaka tamamlanmalıdır. Bu programda, bilimsel hazırlık dersleri dâhil alınabilecek derslerin toplam AKTS kredisi, her bir yarıyıl için 45  AKTS’den fazla olamaz. Bilimsel Hazırlık programında seçilen tüm derslerden başarılı olmak zorunluluğu bulunmaktadır. Başarısızlık halinde ise aynı dersi tekrarlamak ya da eşdeğer kredide yerine ders almak gereklidir. Bilimsel Hazırlık programı 1 (2 yarıyıl) yıldır. Bir yılda alınan dersler başarı ile tamamlanamaz ise öğrencinin ilişiği kesilir.

Bilimsel hazırlık derslerinin yanında anabilim dalı başkanlığının ve danışmanın önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla, kabul edilmiş olduğu lisansüstü programa ait doktorada 9 kredi ve karşılığı olan AKTS kredisini aşmayacak şekilde dersler alınabilir. Bu şekilde alınan ve başarılı olunan dersler, bilimsel hazırlık programını tamamladıktan sonra kabul edilmiş olduğu lisansüstü program derslerinden sayılarak öğrencinin intibakı yapılır.

Bilimsel hazırlık derslerinin yanında anabilim dalı başkanlığının ve danışmanın önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla, kabul edilmiş olduğu lisansüstü programa ait yüksek lisansta 6 kredi ve karşılığı olan AKTS kredisini aşmayacak şekilde dersler alınabilir. Bu şekilde alınan ve başarılı olunan dersler, bilimsel hazırlık programını tamamladıktan sonra kabul edilmiş olduğu lisansüstü program derslerinden sayılarak öğrencinin intibakı yapılır.

Yüksek Lisans öğrencileri için en az 21 kredi, seminer hariç en az yedi ders, 60 AKTS ders yükü tamamlanmalıdır

Doktora için en az 24 kredi, seminer hariç en az sekiz ders, 90 AKTS ders yükü tamamlanmalıdır. Dersler en az iki en fazla 4 yarıyıla yayılmalıdır

Yüksek lisans seviyesinde zorunlu olan “Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” , “Seminer” ve “Uzmanlık Alan Dersi” dersleri hariç zorunlu ders sayısı Anabilim Dalları ve/veya programların isteğine bağlı olarak belirlenmektedir.

Doktora seviyesinde zorunlu olan “Seminer” ve “Uzmanlık Alan Dersi” derslerinin yanında, doktora programına kayıtlı bir öğrenci bilimsel araştırma teknikleri, araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir dersi yüksek lisans programında almadıysa, “Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” dersini almakla yükümlüdür.

Y.Lisans öğrencileri Doktora programından ders alamaz.

Doktora öğrencileri diğer Doktora ve Yüksek Lisans programlarından en fazla üç ders alabilir

Yüksek lisans programında alınan lisans dersleri ile diğer yükseköğretim kurumlarından alınacak dersler en çok 2 derstir.

İlgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en çok 2 ders seçilebilir. Lisans dersleri, ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz.

Anabilim dalı başkanlıkları, öğrencilerin tercihlerini ve ilgili öğretim üyelerinin görüşlerini dikkate alarak danışman önerilerini yüksek lisans programında en geç 1. Yarıyıl sonuna kadar, doktorada ise en geç 2. Yarıyıl sonuna kadar enstitülere gönderir. Danışman ataması, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Danışman önerisinin uygun görülmemesi veya önerinin zamanında yapılmaması halinde ilgili enstitü yönetim kurulu doğrudan danışman atayabilir. 
Tezsiz yüksek lisans programında dönem projesi danışmanı, ilgili programda ders veren ve Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri veya doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri arasından atanır.
Tezli yüksek lisans programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve en az iki yarıyıl süreyle bir lisans/lisansüstü programında ders vermiş olan öğretim üyeleri arasından atanır.
Doktora programında tez danışmanı, en az dört yarıyıl süreyle bir lisans programında veya iki yarıyıl süreyle yüksek lisans programında ders vermiş ve bir yüksek lisans tezi yönetmiş olan ve Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından atanır.

Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. Öğrenci tez aşamasında olmalıdır. II. Danışman öğretim üyesi, oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir


Seminer dersi Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için zorunlu olup, mutlaka ders aşamasında alınmalıdır. İlgili yılın müfredatında olmak üzere iki yarıyılda da açılabilir. Anabilim Dalı Başkanları her yarıyıl bir seminer sorumlusu belirler. Seminer sorumlusu danışmanlarla görüşerek, seminer konularını belirleyip, öğrencilere bildirir. Öğrenciler belirlenen tarihlerde seminerlerini sunar. Seminer sorumlusu, danışmanla birlikte öğrencinin çalışmalarını başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirerek öğrenci otomasyon sistemine akademik takvimde belirlenen sürede girer ve imzalı çıktısını Enstitüye gönderir. Enstitü
onayı ile öğrenciye ilan edilmiş olur.

İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitiminde yüz üzerinden verilen başarı notları aşağıdaki çizelgeye göre harfli nota dönüştürülür
Yüzde Puanı Harfli Notu Ağırlık Katsayısı
Yüzlük sisteme göre hesaplanan başarı notlarının dörtlük ve harfli sisteme göre karşılıkları, aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
 100’lük Not Aralığı 4’lük Not Harfli Not Yüksek Lisans Doktora
 93-1004,00 AAMükemmelMükemmel
 87-923,50BA Çok iyiÇok iyi
 81-86 3,00BBİyiİyi
 75-802,50 CBOrta üstüOrta üstü 
 65-742,00CCOrtaGeçmez
 56-641,50DCGeçmezGeçmez
 45-551,00 DDGeçmezGeçmez
 00-440,00FFGeçmezGeçmez
 FDDevamsızDevamsız  
 B* Başarılı*Başarılı*   
 BZ*

 M
Başarısız*

Muaf
Başarısız*

Muaf 
  

Derslere devam, sınavlar ve başarı koşullarına ilişkin esaslar şunlardır: 
Lisansüstü programlarda derse devam oranı, her bir ders için ve en az olmak üzere, dersin teorik saatlerinde %70, uygulamalı saatlerinde ise %80’dir. Bir derste bu oranlardan herhangibirisini sağlayamayan öğrenci o dersten devamsızlık nedeni ile başarısız sayılır.

Ara sınava geçerli mazereti nedeniyle giremeyen öğrenciler, durumlarını beş iş günü içinde ilgili enstitüye bildirmek zorundadır. Mazereti ilgili enstitü yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler mazeret sınavına girerler. Yarıyıl sonunda bitirme sınavına girmeyen veya girip de başarısız olan öğrenciler ise bütünleme sınavına girerler. Geçerli mazereti nedeniyle tez sınavı ve yeterlik sınavı gibi jüri önünde yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için, beş iş günü
içinde mazeretlerini ilgili enstitüye bildirmeleri ve mazeretlerinin ilgili enstitü yönetim kurulunca kabul edilmesi halinde yeni bir sınav tarihi belirlenir.

Öğrencilerin ders başarı düzeyleri, dersin özelliğine göre yapılacak olan ara sınav, kısa sınav,kısa ödev, uzun ödev, proje gibi yarıyıl içi tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülür. Bir dersin dönem içi değerlendirmesinde, en az bir ara sınav ve/veya o dersin izlencesinde tanımlanan ve oranları belirtilen diğer etkinlikler dikkate alınır. Yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavının ders başarı notuna etki oranı %50’den az, %70’den fazla olamaz.

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan; doktora ve sanatta yeterlik programlarında ise 100 puan üzerinden en az 75 puandır. 100 tam puan üzerinden yapılan değerlendirmede küsuratlı notlar en yakın tam sayıya yuvarlanır.

Öğrenci, Anabilim Dalı/Programın belirlediği zorunlu dersi almak zorundadır.
Başarısız olunan zorunlu ders değişmiş ise yerine yeni belirlenen zorunlu ders alınmalıdır.
Seçmeli ders yerine ise seçmeli ders teklifi yapılabilir. (zorunlu ders yerine seçmeli ders teklifi yapılamaz ancak öğrenci zorunlu ders yükünü tamamlamış ise teklif yapılabilir). 
Başarısız olunan dersle yerine alınacak dersin kredisi eşit olmak zorundadır. Başarısız olunan dersin yerine alınan ders, başarısız ders ile aynı dönem ya da önceki dönem dersi olamaz.
Başarısız dersin yerine ders teklif işlemi öğrenci otomasyon sistemi üzerinden Danışman öğretim üyesi tarafından yapılmalıdır. Otomasyon üzerinden yapılamadığı takdirde,  https://saglikbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/ogrenci-isleri/formlar#title15845288531681 linkinden “Başarısız Ders Yerine Ders Alma Formları” düzenlenerek dönem başında Enstitüye gönderilir.

Danışmanın talebi, anabilim başkanlığının önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders alınabilir/saydırılabilir.
Ders saydırma/intibaklarda, ilgili dersin tamamlanmasından sonra yüksek lisans ve doktorada dört yarıyıllık sürenin geçmemiş olması gerekir.


Mezuniyet derecesi, ilgili öğretim programında yer alan derslerden öğrencinin aldığı notların ağırlıklı ortalamasıdır. Derslerin ağırlıklı ortalaması ise başarı notu ağırlık katsayıları ile bu öğretim faaliyetlerinin kredi saatlerinin çarpılmasıyla elde edilecek sayılar toplamının kredi saatler toplamına bölünmesi yoluyla bulunacak değerdir.


Tez danışmanının öğrenciyle beraber belirlediği tez konusu, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar anabilim başkanlığı tarafından Yüksek Lisans Tez Konusu Önerisi ve Değişikliği Formu ile enstitüye önerilir. Tez konusunun uygun görülmemesi halinde, ilgili enstitü yönetim kurulu değişiklik talep eder.


Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. Öğrenci tez aşamasında olmalıdır. II. Danışman öğretim üyesi, yeterlik sınavı, tez izleme komitesi ve tez savunma sınavı jürilerinde yer alamaz.


İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/2 maddesi gereğince yapılacak yeterlik sınavına, derslerini, seminerini, kredisini ve AKTS kredisini başarıyla tamamlamak şartıyla, en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılın sonunda yeterlik sınavına girmek zorundadır.

İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/3 maddesi gereğince "Doktora yeterlik sınavı; doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Doktora yeterlikkomitesi, anabilim/bilim dalı başkanlığınca her yıl en geç Ekim ayının ilk haftasında önerilir ve ilgili enstitü yönetim kurulu tarafından bir yıl süre ile atanır. Komite, anabilim/bilim dalı başkanı ile dört öğretim üyesinden oluşur. "


İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/3 maddesi gereğince " Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş ve biri başka bir yükseköğretim kurumunda görevli olmak üzere iki yedek öğretim üyesi de önerilir. "


Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Yazılı ve sözlü sınav aşamalarında her bir jüri üyesi, öğrencinin başarı notunu 100 tam puan üzerinden değerlendirir. Başarı notu 75 puan ve üzeridir. Sınav jürileri, öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki nihaî başarı durumunu değerlendirirken her bir jüri üyesinin verdiği notları ayrı ayrı dikkate alarak, öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla bildirilir. Yeterlik sınavına giren öğrenciye, sınavda başarılı olması halinde danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının onayını alarak tez başlığı, tez konusu ve tez izleme komitesinin belirlenerek en geç bir ay içerisinde oluşturulması gerektiği hususu enstitü tarafından yazı ile tebliğ edilir.


Yeterlik sınavına başvurmayan veya başvurmuş olduğu halde sınava girmeyen öğrenci, hakkını kullanmış ve başarısız sayılır.

Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci, başarısız olduğu yazılı ve/veya sözlü aşamalardan bir sonraki yarıyılda başvurur ve aynı jüri önünde tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.


İlgili anabilim dalı başkanlığı, öğrenci ve danışmanın da görüşlerini dikkate alarak belirleyeceği tez başlığı ve tez konusu ile tez izleme komitesini Doktora Tez Konusu Tez İzleme Komitesi Önerisi ve Değişiklik Formu ile yeterlik sınavından itibaren en geç bir ay içerisinde enstitüye gönderir. Önerinin uygun bulunmaması hâlinde ilgili enstitü yönetim kurulu,değişiklik talep eder. Anabilim dalı başkanlığı değişiklik talebine uygun önerisini beş iş günü içerisinde enstitüye sunar. Öneri enstitü yönetim kurulu tarafından uygun görülmesi hâlinde kesinleşir.

Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka enstitü anabilim ve kurum dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı, dilerse komite toplantılarına tutanaklarda imzası olmaksızın katılabilir.


Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. İlgili formda değişikliğin gerekçesi belirtilmelidir. Tez İzleme Komitesinin tez savunma jürisinde yer alma zorunluluğu bulunduğundan mücbir sebepler dışında tez teslim aşamasında Tez İzleme Komitesi değişikliği yapılmaması önerilir.


Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini Tez İzleme Komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine imza karşılığı dağıtır ve imzaların bulunduğu belgeyi “DOKTORA TEZ ÖNERİSİ FORMU” ekinde Enstitüye gönderir.


Tez İzleme Komitesi öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul edilmesine karar verirse,“DOKTORA TEZ ÖNERİSİ FORMU”ndaki “KABULÜNE” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir.

Tez İzleme Komitesi öğrencinin sunduğu tez önerisinin reddedilmesi gerektiğine karar verirse, “DOKTORA TEZ ÖNERİSİ FORMU”ndaki “REDDİNE” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Her iki durumda da öğrencinin tezini tamamlayabilmesi için yeterli süreye sahip olması gerekir. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.

Tez önerisi savunma sınavına geçerli bir mazereti olmaksızın belirtilen sürede girmeyen(sunmayan) öğrenci, başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Her iki durumda da öğrencinin tezini tamamlayabilmesi için yeterli süreye sahip olması gerekir. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.


Doktora öğrencisi, tez izleme komitesine, tez önerisi enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edildikten altı ay sonra birinci tez izleme raporunu; takip eden her altı ayın sonunda ise izleyen tez izleme raporlarını, toplantı tarihinden bir ay önce yazılı olarak sunar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışma raporu, komite
tarafından başarılı veya başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Raporunu, süresi içinde sunmayan veya savunmayan öğrenci başarısız sayılır.

Yüksek Lisans programında tez konusu veya başlığının değiştirilmesi, danışmanın ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile gerçekleşir. Tez konu başlığı ve Tez konusu değişikliği "Yüksek Lisans Tez Konusu Önerisi ve Değişikliği Formu" ile ilgili Enstitüye Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından gönderilir. Tez konusu değişikliğinin yapılabilmesi için kalan öğrenim süresinin en az bir yarıyıldır.

Danışman değişikliği, değişiklik önerilen öğretim üyesinin danışmanlık ilkelerini sağlanması halinde, “Danışman Değişikliği Formunun”ının Enstitü Yönetim Kurulunda uygun görülmesi ile gerçekleşir.

Kayıt dondurma başvuruları, her yarıyılın ilk haftasında yapılabilir. Kayıt dondurma talebinde bulunulabilmesi için Y. Lisans ve Doktora öğrencilerinin en az bir yarıyıl öğrenim süresinin bulunması gerekmektedir.
Öğrencilerin kayıtları, aşağıda belirtilen nedenlerden en az birinin varlığı halinde ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla dondurulabilir:
a) Öğrencinin sağlık kurulu raporları ile belgelenmiş sağlıkla ilgili mazeretinin olması,
b) Mahallin en büyük mülki idare amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması
şartı ile tabii afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması,
c) Öğrencinin yabancı dil öğrenmek amacıyla yurt dışına gideceğini belgelemesi,
ç) Öğrencinin tutukluluk hali,
d) İlgili mevzuat hükümlerine göre öğrencinin, yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almasını gerektirmeyen mahkûmiyet hali,
e) Öğrencinin hangi nedenle olursa olsun, tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması suretiyle askere alınması,
f) İlgili enstitü yönetim kurulunun haklı ve geçerli kabul edeceği diğer nedenlerin ortaya çıkması.
(2) Yabancı dil öğrenmek amacıyla kayıt dondurarak yurt dışına giden öğrencilerin dil eğitimi aldığına dair belgelerle yurtdışına giriş ve çıkış tarihlerini gösteren pasaport kayıtlarını ilgili enstitüye ibraz etmemeleri halinde bu süreler öğrenim sürelerine eklenmez.
(3) Azami kayıt dondurma süresi; bilimsel hazırlık programı ve tezsiz yüksek lisansta bir yarıyıl, tezli yüksek lisansta iki yarıyıl, doktora/sanatta yeterlikte dört yarıyıldır.Askerlik, tutukluluk ve mahkûmiyet durumlarında ise, bu hallerin süresi kadardır.
(4) Öğrenci, mazeretinin süresinden önce sona ermesi halinde katkı payı/öğretim ücreti yükümlülüğünü yerine getirerek kaydının açılmasını talep edebilir.
Kayıt donduran öğrenci, öğrencilikten doğan haklarını kaydını açtırana kadar kullanamaz.

Kayıt dondurma süresini tamamlayan veya mazereti ortadan kalkan öğrenciler, bir dilekçe ile  Enstitüye başvurarak, izleyen ilk yarıyılda, Enstitü Yönetim Kurulunun Kararı ile programa kaldıkları yerden devam ederler.


Güz yarıyılı sonunda Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra Doktoraya devam etmek isteyen öğrenciler, ilan koşullarına göre ara dönemde mezuniyet koşulu bulunduğundan ve her yıl akademik takvimde ilan edilen doktora başvuru tarihine kadar mezun olmaları gerektiğinden, danışmanları ile birlikte tez teslimi tarihlerinin seçimlerinde tez savunma ve mezuniyet işlemleri ile ilgili sürece dikkat ederek, tezlerinin tesliminde Kasım ayını geçirmemeleri önemle duyurulur.
Bahar yarıyılı sonunda Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra Doktoraya devam etmek isteyen öğrenciler, her yıl akademik takvimde ilan edilen Kesin Kayıt tarihine kadar mezuniyet belgelerini getirmeleri gerektiğinden, danışmanları ile birlikte tez teslimi tarihlerinin seçimlerinde tez savunma ve mezuniyet işlemleri ile ilgili sürece de dikkat ederek tezlerinin tesliminde Mayıs-Haziran aylarını geçirmemeleri gerekmektedir.
Mezuniyet belgesinin kesin kayıt dönemine kadar yetişmemesi durumunun sorumluluğu öğrenciye aittir, öğrencilere ve danışman öğretim üyelerine önemle duyurulur. 
Y.Lisans ve Doktora öğrencilerin mezuniyet tarihlerinin katkı payı yatırma ve ders alma tarihlerine rastlaması durumunda öğrenciye katkı payı borcu çıkacağının, bu borçtan kaçınmak için ise Akademik Takvimde önceden ilan edilen katkı payı yatırma ve ders alma tarihlerinden önce mezun olacak şekilde tezlerini teslim etmelerinin gerektiği öğrencilere ve danışman öğretim üyelerine önemle duyurulur


Üç yarıyıl sonunda teslim edilecek ise, erken tez teslim koşulları sağlanmalıdır. ALES’ten en az 80, YDS veya eşdeğeri sınavlardan en az 65 veya bunların karşılıkları notları alan,AGNO’su 4,00 üzerinden en az 3,00 olan, birinci yarıyıl sonuna kadar tez konusu ve tez önerisi kabul edilen öğrenciler, tezli yüksek lisans için istenen diğer koşulları da sağlamaları şartıyla üçüncü yarıyıl sonunda tezlerini teslim edebilirler.

Doktora programında tez teslim edilebilmesi için, ise en az 24 kredi + Seminer dersi + Uzmanlık Alan dersi, Doktora Yeterlik sınavı ve Tez Önerisi Savunması Başarılı olduktan sonra en az 3 ara rapor ve 240 AKTS (8 yıl) tamamlanmalıdır.


23.02.2017 tarihli Senato Kararı gereği, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın doktora tez önerisinin verilmesinden sonra en az üç başarılı tez izleme komitesi raporu sunmaları halinde 7. yarıyıl sonunda tezlerini teslim edebilirler

Yazım süreci bitmiş olan tezler için öncelikli olarak intihal intihal süreci tamamlanmalıdır. 


Yazım aşaması bitmiş olan tezler aşağıdaki “İntihal Analiz Rehberi” dikkate alınarak hazırlantan sonra Sağlık Bilimleri Enstitüsü web sayfasındaki Öğrenci İşleri kısmında bulunan “Benzerlik ve intihal Analizi” sekmesinde bulunan “İntihal Başvuru Formu” ile birlikte analiz rehberinde de belirtilen saglikbil.intihal@istanbul.edu.tr adresine gönderilir.
İntihal analizi için gönderilen tezler yaklaşık bir haftalık süreç içerisinde değerlendirilip, değerlendirme sonuçları ilgili öğrencinin e-posta adreslerine gönderilir. Benzerlik oranı (%20) altında kalan tezler orijinal kabul edilmektedir. Tezlerinin benzerlik oranı %20’nin üstünde olan öğrencilerin tezlerinin tekrar düzeltip ikinci defa intihal için göndermeleri gerekmektedir.


İntihal süreci tamamlanmış olan tezlerin Enstitüye teslim edilmesi için aşağıda belirtilen evraklar hazırlanarak Anabilim Dalı Başkanlığının yazmış olduğu üst yazı ile Enstitüye teslim edilir.
- Tez Sınav Jüri Öneri Formu
- Son Kontrol Noktaları Formu
- 1 adet Cd (Tezin Pdf ve Word formatını içeren)
- İntihal Uygunluk Formu ile Benzerlik Oranı Yüzde kaç çıktığını gösteren sayfa
- Yüksek Lisans öğrencilerimiz için Türkçe Makale çıktısı
- Doktora öğrencilerimiz için İngilizce Makale çıktısı

Tez Sınav Tutanağı , Kişisel Raporlar ve Tez Onay Sayfası Anabilim Dalı Başkanlığının üst yazısı ile birlikte 3 iş günü içinde Enstitüye teslim edilir. Ayrıca Enstitümüz web sayfasında yer alan Mezuniyet (Çıkış) Belgesi veya Diploma Alabilmek İçin Sağlanması Gerekli Koşullar da yazılı evraklar en geç 15 gün içinde öğrenci tarafından Enstitümüze bırakılır.

14125, 14126 ve 14127 dahili numaralarından diplomanın çıkıp çıkmadığı öğrenilir.Hazırlanmış olan diplomaların alınması içim belirtilen dahili numaralardan randevu alınmalıdır.


Azami süreler içerisinde tez savunma sınavına girerek hakkında düzeltme kararı verilen doktora öğrencisine tanınacak en fazla 6 aylık süre ve yüksek lisans öğrencisine tanınacak en fazla 3 aylık süre, azami süreyi aşıyorsa azami süreye dâhil edilmez.
Düzeltme yapıldıktan sonra ikinci tez teslimi, ilk sınav tarihinden yüksek lisans için 3 ay,doktora için 6 aylık süre içinde yapılmalıdır. Düzeltme süresi içinde öğrencilik haklarından yararlanabilir.
Düzeltme yapıldıktan sonra ikinci tez teslimini süresi içinde yapan öğrenciler için (yüksek lisans için ilk sınav tarihinden itibaren 3 ay), (doktora için ilk sınav tarihinden itibaren 6 ay) Enstitü Yönetim Kuruluna girdiği tarihten itibaren en erken 15 en geç 30 gün içinde bir tarih verilebilir.

"Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge" hükümlerine göre tezlerin erişime açılmasının engellenmesinde; yeni teknik,materyal ve metotların kullanıldığı, henüz makaleye dönüşmemiş veya patent gibi yöntemlerle korunmamış ve internetten paylaşılması durumunda 3. şahıslara veya kurumlara haksız kazanç imkanı oluşturabilecek bilgi ve bulguları içeren tezlerin erişime açılmasının ertelenebilmesi 6 aya kadar, lisansüstü tezle ilgili patent başvurusu yapılması (belgelendirilmesi) veya patent alma sürecinin devam etmesi durumunda ise iki yıl kısıt verilebilmektedir.

Öğrenci dilekçesi, danışman yazısı ve Anabilim Dalı Başkanlığı üst yazısı ile Enstitüye başvuru yapılması gerekmektedir. Mezuniyet işlemi evrakları ile birlikte, YÖK sayfasına tez taraması yapılmadan başvurunun yapılması gerekmektedir. 
6 aylık kısıt için başvuru evrakında, “yeni teknik, materyal ve metotların kullanıldığı, henüz makaleye dönüşmemiş veya patent gibi yöntemlerle korunmamış ve internetten paylaşılması durumunda 3. şahıslara veya kurumlara haksız kazanç imkanı oluşturabilecek bilgi ve bulguları içeren tezlerin erişime açılmasının ertelenebilmesi” ifadesine yer verilmesi,
 İki yıllık kısıt için ise başvuru evrakında “lisansüstü tezle ilgili patent başvurusu yapılması veya patent alma sürecinin devam etmesi” ifadesine yer verilmesi ve patent başvurusunun belgelendirilmesi gerekmektedir


Bu belgeler AKSİS otomasyon sistemi üzerinden talep edildiği takdirde Öğrenci Belgesi ve Transkriptler e-imzalı olarak verilmektedir


AKSİS otomasyon sistemi üzerinden talep edildiği takdirde İngilizce Öğrenci belgesi ve transkript e-imzalı olarak verilebilir. Enstitümüz “Öğrenci İşleri Bürosu”na gelmenize gerek yoktur.

Bir dilekçe ile Enstitümüze başvuru yapmanız gerekmektedir.

Kayıt sildirmek isteyen öğrencilerin, Enstitümüz web sayfasında yer alan formlar kısmında bulunan KAYIT SİLME FORMU’nu doldurup imzaladıktan sonra enstitüye göndermeleri gerekmektedir.
yayınlanmıştır. Enstitü ile yazışmalarda ilgili formlardan yararlanılır. Gerekli görüldüğünde güncellemeler yapılmaktadır. İlgili formlarda yer almayan konularda Enstitüye verilen dilekçelerde öğrencinin adı soyadı, imzası, anabilim dalı-program bilgisi, numarası, iletişim bilgileri yer almalı ve talebi anlaşılır yazılmalıdır.
İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 21. Maddesine göre öğrencilere resmî olarak yapılması gereken her türlü tebligat, öğrencinin otomasyon sistemine kaydettiği elektronik posta adresine yapılır.